تلفن: 6-33117093-021

فروشنده و مصرف کننده محترم دینام و پمپ های شناور داب ایتالیا

با سلام

شرکت اسپیکو بعنوان نماینده انحصاری پمپهای داب ایتالیا در راستای رسالت رضایت مندی مشتری در رابطه با بهره مندی مشتریان از شرایط گارانتی ، درخواست دارد قبل از نصب حتماً متن ذیل را مطالعه و فرم ضمیمه ( جداول هفت گانه ) را تکمیل نمایید و بهمراه عکس از شرایط نصب از طریق یکی از روش های زیر به واحد خدمات پس از فروش اسپیکو ارسال و تائیدیه آن را دریافت نموده تا پمپ خریداری شده از تاریخ نصب و راه اندازی تحت گارانتی یکساله شرکت اسپیکو قرار گیرد .

1-  ایمیل : info@spico.ir & sp1001@spicoir.com

2- تلگرام : 09375060237

3- فاکس : 66808822-021

4- پست : تهران بزرگراه فتح خیابان فتح 15 پلاک 13 یا صندوق پستی 13865/145

مسلم بدانید اگر پمپ مورد استفاده یکسال کامل بدون هیچ مشکلی کار نماید ، سالیان طولانی به سرویس دهی ادامه داده و آسایش مشتریان را تامین می نماید.

لازم به یاد آوری است که بهای بالای اینگونه دینام ها و پمپ ها  از یک سو و هزینه بالای نصب و راه اندازی از سوی دیگر در شرایط اقتصادی کنونی رقم قابل توجهی را در بر خواهد داشت و اگر با دقت و توجه به توصیه های سازنده ، پمپ فوق نصب گردد مسلماً با توجه به هزینه های صرف شده می توان نتیجه مطلوب را اخذ کرد . در غیر این صورت مسلما مشکلی بوجود خواهد آمد و مصرف کننده ، فروشنده و تولید کننده نیز ضرر خواهند کرد .

” همیشه پیش گیری بهتر از درمان است 

لذا توصیه می شود که :

  • نصب توسط نصابهای دوره دیده و مورد قبول شرکت اسپیکو باشد.
  • حدالامکان از تابلوهای دیجیتالی شرکت اسپیکو که مخصوص اینکار طراحی و ساخته شده استفاده گردد.

3- قبل از نصب ، توصیه اعلام شده از طرف سازنده مطالعه شده و نتیجه گیری شود که آیا محصول خریداری شده با توجه به خواسته مشتری و نوع سیال و نوع مصرف مطابقت دارد یا خیر. (در این رابطه خدمات پس از فروش اسپیکو همواره آماده ارائه مشاوره به مصرف کننده نهایی می باشد)

  • فرم نصب و راه اندازی را دقیقاً تکمیل نموده و جهت تائیدیه گارانتی به آدرس خدمات پس از فروش شرکت ارسال نمایید.

پس از دریافت فرم تکمیل شده بهمراه عکس های نصب و راه اندازی ، کارت گارانتی توسط واحد خدمات بنام مصرف کننده صادر و بهمراه یک جایزه نفیس و یا یک قطعه لوازم یدکی مجانی (با توجه به درخواست مشتری) به آدرس مصرف کننده ارسال خواهد شد.

در صورت اعمال تغییرات و جابجایی پمپ نیز بایستی فرم ثبت مشخصات نصب مجددا تکمیل و به شرکت اسپیکو ارسال شود .

مراحلی که بایستی قبل از نصب انجام شود

* چک کردن آب خنک کننده دینام- در صورتی که دینام از نوع دینامهای آب خنک باشد- ( به دفترچه راهنمای نصب پمپ های شناور مراجعه شود )

بایستی قبل از نصب میزان آب دینام را کنترل و هواگیری کرد و در صورت نیاز می بایستی آب شهر مخلوط شده با 10% گیلیکول داخل دینام ریخته و سپس هواگیری شود . وجود گیلیکول از زنگ زدگی استاتور و قطعات چدنی جلوگیری و همچنین باعث روانکاری بهتر بوشها و کف گردها می گردد .

* پمپ و دینام را با دقت کامل توسط کوپلینگ مخصوص بهم متصل کرده و با آچار مناسب پیچ ، مهره و واشرها را بصورت مطمئن و ضربدری بسته و کنترل گردند ( توجه : بستن این پیچ ها نیازمند تجربه بالا بوده و بهتر است حتما بوسیله افراد با صلاحیت اینکار صورت گیرد)

* وجود حرکت عمودی محور الکتروموتور و پمپ بعد از کوبله شدن (حداقل حرکت عمودی با توجه به سایز پمپ و دینام بین 1  الی 3 میلیمتر باشد.)

* قبل از اضافه کردن کابل ، سیمهای دینام را با دستگاه میگر (DV-1000V) برای 15 ثانیه کنترل کنید .( در صورت موجود نبودن میگر با اهمترهای دقیق که توانایی اندازه گیری مقاومت های بالا (مگا اهم) را داشته باشند می توان مقاومت کلاف های سیم پیچی دینام را با بدنه دینام اندازه گیری کرد . میزان مقاومت حداقل بایستی 19 مگا اهم باشد . در غیر اینصورت از نصب پمپ جدا خودداری کرده و مراتب را به واحد خدمات پس از فروش گزارش نمایید . )

* مقاومت اهمی هر فاز را با اهم متر مناسب و دیجیتالی دقیقا کنترل گردد . کلیه اعداد بایستی یکسان باشند .

* ضخامت کابلی که به دینام  اضافه می شود حتماً بایستی متناسب با جریان مصرفی دینام و فاصله دینام از کنتور برق باشد .

نکته : حتماً از کابلهایی با جنس لاستیکی مناسب استفاده شود . (کابلهای P.V.C بعد از مدتی کارکرد درون آب ، خشک و شکننده می شوند و ممکن است باعث اتصالی شوند )

* برای اتصال کابل حتما از مفصلهای استاندارد استفاده کنید و در صورت موجود نبودن مفصل مطابق روش نصب و راه اندازی پمپهای شناور اعلام شده در دفترچه راهنمای اسپیکو کابل ها را آپارات کنید .

* برای جلوگیری از جدا شدن الکتروپمپ از لوله های نصب شده حتماً به توصیه های نصب دینامهای شناور اعلام شده در دفترچه راهنمای پمپهای شناور و نشریات اسپیکو ، توجه کنید .

* قبل از قرار دادن الکتروپمپ داخل چاه جهت گردش دینام را کنترل نمائید و پس از اطمینان از گردش صحیح ، سیم های اتصالی به تابلو را علامت گذاری کنید .

* با توجه به تعداد رشته های سیم خروجی ، بستن صحیح تابلو را بصورت تک ضرب یا دو ضرب (ستاره / مثلث)  کنترل گردد .

نکته : در ایران حداکثر قدرتی را که می توان بصورت تک ضرب استفاده نمود  KW 11می باشد و بهتر است بالاتر از آن را بصورت ستاره و مثلث راه اندازی کنیم . در تکنولوژی امروز برای راه اندازی دینام های قویتر از KW 11 از طریق دستگاه راه اندازی نرم Soft starter استفاده می شود .

نکته : استفاده از اینورتور در راه اندازی تمامی دینام های شناور امکان پذیر نیست مگر مدلهای  6GF ساخت DAB (دارای سیم پیچی کپسولی با سیستم موتور کف گردی) و یا دینامهایی مدل TR با سیم پیچی مخصوص که کیفیت IE2 را داشته باشند . و فرکانس نیز نبایستی از 35HZ کمتر شود .

مراحل راه اندازی الکتریکی و تنظیمات :

1- در تابلو های الکترونیکی اسپیکو جریان قابل کنترل بمیزان 5% ± جریان نامی به صورت خودکار تنظیم می شود . و در تابلوهای الکتریکی ، جریان بی متال را حداکثر تا 5% بیشتر از جریان مصرفی دینام ، تنظیم کنید .

2- در تابلوهای تمام دیجیتال اسپیکو جریان حداکثر و حداقل و همچین جلوگیری از کارکرد خشک و تغییرات ولتاژ با فشار دادن شاسی STORE ، تماماً در حافظه دستگاه ذخیره می شود .( به دفترچه تابلوهای اسپیکو مدل T1,T3 مراجعه کنید . )

3- زمان تنظیم رله در تابلوهای ستاره ، مثلث را ثبت کنید نبایستی از 3 ثانیه بیشتر باشد .

4- در صورتیکه تابلو ساخت سایر سازندگان باشد ، شرایط تابلو را مطابق جدول (5) اطلاع رسانی کنید .

استفاده از تابلوهای آنالوگ که از طریق بی متال و کنترل فاز کار می کنند برای کنترل الکتروپمپ مجاز نمی باشد و در این شرایط سیم پیچی دینام شامل گارانتی نمی شود .

5- در صورتی که دینام فوق مجهز به سیستم کنترل حرارتی داخلی از نوع PT100 باشد، تابلو کنترل بایستی مجهز به مدوله کردن خروجی PT100 باشد و در مسیر کنتاکتورهای اصلی و مدار فرمان قرار گیرد که در موقع لزوم برای جلوگیری از صدمه دیدن دینام فورا برق را قطع نماید .

 

با تشکر

واحد خدمات پس از فروش اسپیکو

نکته :

در فرم ذیل قسمت هایی که با ستاره مشخص شده اند، حتما باید پر شوند و در غیر این صورت امکان ارسال ضمانتنامه وجود ندارد.

توجه :

در صورتی که پمپ و دینام به همراه تابلو از شرکت اسپیکو خریداری شده، حتما مشخصات تابلو را در فرم ذیل وارد بفرمایید.

فرم ضمانتنامه شناورهای داب

فرم ضمانتنامه شناورهای داب

توجه :

در صورتیکه تابلو ساخت سایر سازندگان باشد ، شرایط تابلو را مطابق جدول زیر اطلاع رسانی کنید .

استفاده از تابلوهای آنالوگ که از طریق بی متال و کنترل فاز کار می کنند برای کنترل الکتروپمپ مجاز نمی باشد و در این شرایط سیم پیچی دینام شامل گارانتی نمی شود .

نکته : در صورتی که دینام مجهز به سیستم کنترل حرارتی داخلی از نوع PT100 باشد، تابلو کنترل بایستی مجهز به مدوله کردن خروجی PT100 باشد و در مسیر کنتاکتورهای اصلی و مدار فرمان قرار گیرد که در موقع لزوم برای جلوگیری از صدمه دیدن دینام فورا برق را قطع نماید .

مشخصات تابلو متفرقه

مشخصات تابلو متفرقه

پیمایش به بالا